Ramowy plan dnia
Czas od-do | Aktywność Dzieci |
---|---|
07.00-8.30 | Schodzenie się dzieci, gry i zabawy oraz zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczyciela (w zależności od godzin pracy oddziału- w grupach połączonych). Swobodna zabawa według zainteresowań lub inspirowana przez nauczycielkę o charakterze indywidualnym lub w zespołach, zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję. Zabawy integrujące grupę, kształtowanie umiejętności umiejętności społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie w grupie. Działania wspomagające rozwój dziecka, indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju. |
8.30-8.45 | Zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne. Czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do posiłku. |
8.45-9.00 | Śniadanie. |
9.00-9.30 | Czynności higieniczne- mycie zębów, toaleta. |
9.30-10.45 | Zajęcia dydaktyczne realizowane w/g przyjętego programu wychowania przedszkolnego ( rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: plastycznej; językowej; muzycznej; ruchowej; poznawczej; matematycznej).Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, praca indywidualna, praca w zespołach, teatrzyki i koncerty. |
10.45-11.00 | Czynności higieniczne. |
11.00-11.45 | Swobodne zabawy organizowane w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery, wycieczki ( poznanie środowisk przyrodniczych i społecznych w najbliższym otoczeniu przedszkola). Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego. Gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka. "W niepogodę"- w sali : rysowanie, kolorowanie, wycinanie, ćwiczenia graficzne, słuchowe, oddechowe, gry, układanki, zabawy integracyjne i inne. |
11.45-12.00 | Czynności higieniczne, przygotowanie do posiłku. |
12.00-12.30 | Obiad. |
12.30-13.00 | Czynności higieniczne - toaleta. |
13.00-14.30 13.00-14.00 | W grupach dzieci trzyletnich leżakowanie. W grupach starszych różne formy relaksu, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela, słuchanie muzyki relaksacyjnej, zabawy teatralne, tematyczne, inne w/g zainteresowań. Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania, ćwiczenia, z kartą prac, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych. (Zajęcia dodatkowe). |
14.00-14.15 | Czynności higieniczne, przygotowanie do posiłku. |
14.15-14.30 | Podwieczorek. |
14.30-17.00 | Zabawy ruchowe, zabawy w kącikach zainteresowań, manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, układanki i gry stolikowe, wspólne rozmowy, ćwiczenia mowy, usprawnienia rąk, słuchanie bajek. Praca indywidualna. Gry i zabawy ruchowe w ogrodzie, obserwacje przyrodnicze. |