KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka klauzula informacyjna znajduje się w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Orły

Szanowni Państwo i dzieciaki

W związku z zamknięciem placówek oświatowych, chciałybyśmy zaproponować różne formy zabawy z dzieckiem w domu, w oparciu o podstawę programową nauczania przedszkolnego, kształtujące gotowość szkolną.Materiały multimedialne to tylko propozycja, punkt wyjścia. Zachęcamy do rozmów z dzieckiem na zaproponowane tematy, wspólnego stawiania pytań i poszukiwania odpowiedzi. Zadania są propozycją na cały tydzień, zwróćmy uwagę, aby jednego dnia dzieci nie oglądały wszystkich materiałów multimedialnych. 30 minut dziennie przed ekranem, nie więcej!. Prosimy o zwrócenie uwagi na pozycję dziecka przy stole: krzesło dosunięte na wprost stołu, plecy oparte prosto, jedna ręka przytrzymuje kartkę, druga pracuje, całe stopy na podłodze (dużo dzieci siada krzywo i podciąga nogę pod pupę- korygujmy takie postawy).Uwaga: Dzieci potrzebują ruchu codziennie, zwłaszcza przebywając dłuższy czas w domu!

Propozycje zajęć dla dzieci sześcioletnich

Termin: 30.03.2020-3.04.2020

Temat tygodnia: „W świecie czasu”

  1. Zajęcia ruchowe:

-Ćwiczenia poranne- zajęcia fitness Kids Wiązowna: https://tiny.pl/tzvz4

-Ćwiczenia gimnastyczne dla dzieci- Trening mamy z dzieckiem w domu wg. Olgi Żelazko: https://tiny.pl/tzn3h

  1. Zajęcia tematyczne:

-„Margolcia i Miś- czas odc.4”. Co to jest czas, zegar, klepsydra?: https://tiny.pl/t39m3

Porozmawiajmy z dzieckiem: Co to jest czas?; Po czym poznać, że czas upływa?; Czy można dotknąć/ poczuć/ powąchać/ zobaczyć/ usłyszeć czas?, Jak można mierzyć czas?.

-„Czas, zegar, zegarmistrz”. Studio miniatur filmowych: https://tiny.pl/tzk8n   

Porozmawiajmy z dzieckiem:  Kim jest zegarmistrz?; Czym się zajmuje?;

-Opowiadanie „Kto nie śpi w nocy” Urszula Piotrkowska:

Kto nie śpi w nocy Urszula Piotrowska

  1. Praca plastyczna: Mój zegar- praca plastyczna
  2. Zajęcia z wykorzystaniem podręcznika „Nowa Trampolina sześciolatka” cz.4. oraz kart pracy.

 Z podręcznikiem:  ćwiczenia z podręcznikiem s.46-53

 Z kartami pracy (Dla osób, które nie odebrały podręcznika i wszystkich chętnych): Karty pracy

  1. Język angielski:

-Nauka angielskiego dla dzieci „Tutitu po polsku”: https://tiny.pl/t39mj

-Słówka: What time is it? (która jest godzina); It’s one o’clock (jest pierwsza); clock (zegar); night (noc); day (dzień); morning (rano); evening (wieczór); afternoon (popołudnie).

  1. Zajęcia o emocjach:

-„Morgolcia i Miś- Zmiany”: odcinek opowiada o zmianach, oswaja z nimi dziecko: https://tiny.pl/t39m2

Porozmawiamy z dziećmi o zmianach, również w kontekście obecnej sytuacji, upewnijmy się, że dzieci czują się bezpiecznie i rozumieją co się dzieje. Zapytajmy: Co to są zmiany?; Co czujemy kiedy coś się zmienia?

  1. Zadanie przyrodnicze.

- „Rysunek zachodu słońca”
Poprośmy by dziecko zwróciło uwagę na zachodzące słońce, godzinę może zaznaczyć na swoim zegarze (praca plastyczna).

Przy rysowaniu zapytajmy: Jakich kolorów jest najwięcej?; Co dzieje się podczas zachodu?.

  1. Utrwalamy:

- Nazwy: pór roku, miesięcy, dni tygodnia.

Jeśli dziecko potrafi wymienić po kolei, zadajmy pytania dodatkowe np.: Jeśli dziś poniedziałek co będzie jutro, pojutrze, co było wczoraj, przedwczoraj; Teraz jest zima, jaka będzie następna pora roku, co było przed zimą itp.

Zadania dla dzieci uczęszczających na Religię:

Religia- Niedziela Palmowa

Dzieci mogą kontaktować się z nauczycielem od religii pod  adresem:
 
"Ziarno- Droga krzyżowa, upadki Pana Jezusa" platforma vodtvp.pl:
                                         https://tiny.pl/tzxn9
W ziarnowym Domu dzieci z księdzem poruszają temat upadków Pana Jezusa. Zastanawiają się czy ich rówieśnicy również mają swoje upadki i swoje krzyże. Dowiedzą się, że z upadków podnosi nas Pan Jezus, oczyszcza nas i prowadzi do życia wiecznego

Kochane Orły aby umilić wam kolejne dni poza przedszkolem podsuwamy wam  pomysły i sposoby na wiosenną nudę. Prosimy o wykonywanie kart pracy po kolei maksymalnie od 1-3. Prosimy również o przesyłanie zdjęć wykonanej pracy na maila grupowego:)

Wiosna karty pracy

Masy

Logopedia

Koordynacja

Muzyka do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=XlcYoheLllA 

Bajka o koronawiurusie

https://www.dzieckiembadz.pl/2020/03/o-wirusie-ktory-nosi-korone-opowiadanie.html

https://www.mindheart.co/descargables